úterý 28. června 2016

Ad Hominem - Dictator: A Monument of Glory



Francouzský projekt Ad Hominem stvořil precizní, promyšlené album, disponující silnou majestátností, skvělou techničností a hlavně pestrostí, dovršující dílo k nekonečným výšinám geniality. Atmosférická složka má povzbuzující vliv jdoucí ruku v ruce s pocity hrdosti, naopak metalový podklad přináší smrt tomu, co stojí kapele v cestě.10/10”


Francouzští black metalisté Ad Hominem patří mezi kapely procházející vývojem, jenž rozděluje řady fanoušků do dvou válečných táborů. V prvním táboře se nacházejí vyznavači primitivního soundu. Za kult zde platí debut “Planet ZOG - The End” a následující “A New Race for a New World”. Na zmíněných deskách se Kaiser Wodhanaz (hudbu si skládá a nahrává sám) prezentoval primitivní formou černé odrůdy metalu. Ad Hominem platili za řeznické komando, které hnal kupředu bezbřehý fanatismus, jdoucí ruku v ruce s přiděleným úkolem muziky - utopit vše lidské ve vlastní krvi.

Já zříkám se jména Ježíš Kristus
prohlásit se za božího mučedníka oslavovaného bezmocnými hymnami
ikona zoufalého stáda
skrytá iluze”

Druhý tábor disponuje již vyvinutější armádou zabijáků, se stejným výcvikem, avšak s větší inteligencí. V roce 2005 přichází první posun s albem “Climax of Hatred”. V pořadí třetí materiál v diskografii Ad Hominem potvrdil legendy o významnosti tohoto čísla pro každou skupinu. Mnou nepřijatá deska platí za jedno z nejoblíbenějších alb, které Kaiser nahrál. Kompozice ctí minimalistickou tradici francouzského projektu, zároveň ukazují, jakým směrem by se mohla hudba multiinstrumentalisty ubírat. Ad Hominem uctívají kult osobnosti, vedou válku proti náboženství (nenávist vůči křesťanství a islámu), pohrdají lidskou rasou mnohem promyšlenější taktikou a šíří jadernou apokalypsu mnohem účinněji než kdy v minulosti.


Rok 2009 se nesl ve znamení zlomu ve tvorbě francouzského projektu. Album “Dictator: A Monument of Glory” je dosud vrcholem Kaiserovy tvorby, vnášející do jeho rukopisu majestátnost, s vyšperkovanou techniku po svém boku. Intro “In Power” vás připraví svou hrdě znějící atmosférou na nelítostný masakr, kterým vás hudebník roznese na kopytech. Nakonec z vás nezůstane nic, krom krvavých cákanců na zdech. Jak jsem již naznačil výše, tvorba Ad Hominem je promyšlená, nikoli barbarská jako v letech minulých. Chvíli vás kropí salva ostrých bicích partů, dělajících do vašich bezmocných těl díry s brilantní přesností. Vždy však palba ustane a pod praporem epična nastolí Kaiser diktátorství pomocí mocných, heroických sborů, doprovázených výraznými melodiemi, navozujícími pocity drtivé nenávisti, nikoli uvolnění. 


Pestrost je tedy velmi podstatnou součástí nové tváře Ad Hominem. Kaiser však nestaví kvalitu materiálu pouze na majestátní atmosféře, či různorodých vokálech. Základním stavebním motorem stroje smrti Dictator: A Monument of Gloryjsou kvalitní riffy, působící dojmem slastných zvuků jedoucího tanku. Jsou agresivní, intenzivní, jejich průraznost působí dojmem tankového granátu, hladce pronikajícího zdmi mešity, či kostela.

otroci boží směrem k šibenici
šibenice pro otroky boží
lichotník slabým a morálním jedem
démonizování hluboké podstaty sebe sama
ctnostný úpadek
Já nejsem otrok boží!
ty odporné ztělesnění slabosti, která byla vznikla z protivenctví
sděl lži svých stoupenců, pokryteckých obhájců rovnosti”

Vše podtrhává vražedná produkce, která i přes fakt absence umělosti, nedisponuje špínou ze začátků kapely, nýbrž dokonalou čistotou, dodávající hudbě Ad Hominem šmrnc výjimečnosti. Na “Dictator: A Monument of Glory” nenalezneme slabšího místa, vše je nadlidsky dokonalé. Ale přeci jen se najdou vůdci celé té armády bestiálních kytarových oddílů a podpůrné bicí dělostřelecké síly vedené pod fanatickým Kaiserovým diktátem. Taková “Slaves of God” působí jako anti-náboženská hymna. Pod výkřikem I abjure the name of Jesus Christ. Die slaves!” započnou jatka, lámajíc se zhruba v polovině stopáže na sborové výkřiky, které vám dají okusit pocit moci. Druhou nejvýraznější skladbou je hitovka “ZOG Is Dead”. Skladba je nejchytlavější kompozicí nacházející se na monumentu slávy. Mimochodem, ZOG, postava spojující všechny alba Ad Hominem, umírá a na nejnovější fošně “Antitheist” se tím pádem nenachází. 


Francouzský projekt Ad Hominem stvořil precizní promyšlené album, disponující silnou majestátností, skvělou techničností a hlavně pestrostí, dovršující dílo k nekonečným výšinám geniality. Atmosférická složka má povzbuzující vliv, jdoucí ruku v ruce s pocity hrdosti, naopak metalový podklad přináší smrt tomu, co stojí kapele v cestě. Kaiser by měl být pyšný na to, co vytvořil. Pro mé uši se jedná o jednu z nejlepších desek moderní black metalové scény. ANTI-HUMAN!

Tracklist:
1. In Power
2. Dictator
3. Slaves of God
4. The Encomium of Terror
5. Chambers of Hate
6. Solitary Supremacy
7. ZOG Is Dead
8. Total Völkermord
9. Schlachthaus der Gedanken
Sestava:
Kaiser Wodhanaz – všechny nástroje, hudba, zpěv
Label: Darker than Black Records
Žánr: Anti-human black metal
Národnost: Francie
Hodnocení: 10/10
Hudební ukázka: "Slaves of God!"

Žádné komentáře:

Okomentovat